Betapet.

Hur kan det komma sig att man inte kan lägga ordet runkbetapet.se? Hihi går o lägga men inte ordet runk?
Orden man får lägga i betapet skall vara ord som man kan sätta ett, en eller att framför. Kan någon förklara för mig då vilket av dom tre man sätter framför 'hihi'? Fruktansvärt irriterad över detta.



Urban dictionary känner till det till och med.

1. runk
Taken from swedish, meaning 'to masterbate' or more generally to waste time.
"Stop runking and get over here!"

Hittade dessa roliga länkar när jag försökte bevisa att betapet har fel.

John Runk
Runk Family Crest
Runk and Pratt
Flashback pervo

Inget vettigt lyckades jag hitta med sökordet 'runk' så jag antar att jag får ge mig. Dessutom förklara Rickard för mig att det egentligen betydde nåt helt annat.

(13:00) rickard:
runka betyder ju vicka, sumprunkare är en sån som står bredbend i en båt och vickar den från sida till sida för att syresätta sumpen i botten på båten.
sumpen var vatten i båten där man la fiskarna levande så att de skulle vara så färska som möjligt när man kom in till land.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0