Jag och min bror har tråkigt ibland.

Vi brukar sitta o komma på ord som skrivs likadant men låter olika i svenska språket.

Kort - Kort
Planet - Planet
Fort - Fort
Banan - Banan
Kista - Kista
Varan - Varan
Finskor - Finskor
Halt - Halt
Tomt - Tomt
Ton - Ton
Fint - Fint
Kör - Kör
Tom - Tom

Vi låg i en kista på ett tåg till kista. Vi kom till ett fort på banan och käkade en banan för att sedan gå till andra planet på en planet. Varan som såldes av en varan kostade 20kr. Vi mötte även två finskor som hade på sig röda finskor. Den ena hade kort kjol och ville spela kort med oss. På isen var det halt och polisen försökte stoppa oss genom att skrika halt! I hissen var det maxlast på ett ton så jag spelade en ton på min fiol. På våran tomt var det tomt.Jag körde en fint på polarn som tyckte det gick fint. Vi satte oss på bussen med våran kör o skrek till chaffisen... kör! Tom känner sig tom idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0